2009-11-11

Julpirr!

Jag har redan börjat känna en svag släng av julpirr i magen. Den brukar komma smygande vid denna tiden hos mig. Jag längtar tills det "inte är för tidigt" att sätta fram alla tomtar och adventsljusstakar... Jag måste ju få sätt fram det lite tidigare i år eftersom vi åker bort över hela julen. Så jag hinner njuta tillräkligt mycket av det, innan jul. I år ska jag ha jullov. Skönt.

Så vad har hänt sen sist...min söta sambo kom hem med en Lap-top idag. Det har jag velat ha huuur lääänge som helst. Så idag kom det som en överaskning. Snäll.

Hmm, annars är allt som vanligt. Jag har en vovve bredvid mig som tigger äppel förtvivlat. Och som han dreglar sen då? Han är ett frukt-monster.

Nu fick han äppel-skrutten...Lyckan är total!

När vi skulle köpa Rottweiler var det någon som sa: Nejdå Rottweiler dreglar inte särskilt mycket. Nu råkade vi få valpen i kullen med "Lösa läppar" (Enligt extriörbeskrivaren)... SÅ Dex dreglar nåt så in i h-vete.

Förresten: Svärmor, jag åker gärna på loppisrunda igen. :-)

1 kommentar:

  1. Godmorgon min lilla svärdotter. Sitter på jobbet. Klockan är 4,58 måndag-morgon. Har lämnat av min kära man i Kristianstad för vidare färd mot England. Tyckte inte det var någon idé att åka tillbaka hem till Sölvesborg utan åkte ner till jobbet i Hässleholm i stället. Tänker nog åka hem vid 14-tiden idag.
    Jag har också fått lite Julkänslor redan. Tänkte jag skulle julpynta redan till 1:a advent i år.
    I helgen har vi varit och besökt Lisebergs Julmarknad. Där kom man verkligen i julstämning.
    Ha en skön vecka.
    Kram "Svärmor"

    SvaraRadera