2009-07-19

Trädgårdspyssel i regnet

Idag har jag varit på Ljungsledsplantskola och köpt rhododendronjord (stavas det så?) till mina Amerikanska blåbärsbuskar, som jag fick av Malin i födelsedagspresent. Så idag har jag alltså planterat dem... Det blev fint såklart. Jag har velat ha sådana buskar ganska länge.

Jag har även planterat riktiga Lammöron, Lee. Jag köpte sådana idag. :-) Sedan köpte jag en annan blomma med...men såklart minns jag inte vad den hette. Den var rosa (såklart).

På min födelsedag fick jag även en ny klätterros av min svärmor, som heter New Dawn. Den är också rosa och mycket fin. Av Håkan fick jag Hästskit... *ler*

Tack till alla som uppvaktat mig på födelsedagen. Det uppskattas mycket. Mååånga kramar till er allihopa. Ingen nämnd, ingen glömd.

1 kommentar:

  1. men du har blandat ut rhod.jorden med vanlig väl. Är tydligen inte meningen att man bara ska använda den(vilket jag har gjort när jag planterade min rhodo)

    Du skulle ringt så kunde jag hängt med ju.. inte för att jag behöver fler växter men ändå.=)
    kram

    SvaraRadera